Pagrindiniai biuro aprangos kodai

Pagrindiniai biuro aprangos kodai

Tikriausiai daugelis esate susidūrę su iššūkiais renkantis aprangą darbui. Nepagelbėsiu sakydama, kad vadovaujantis etiketo taisyklės yra net keli aprangos stiliai pagal planuojamą dienos eigą. Šiame straipsnyje supažindinsime su jais. 

Biuro aprangos kodų tipai

Paprastai skiriami keturi įmonių aprangos kodų tipai: Verslo formalumas, verslo profesionalumas, verslo laisvalaikis ir laisvalaikis.

Verslo formalumas

Tai aukščiausias profesinės aprangos lygis – vyrams tai kostiumai ir kaklaraiščiai, o moterims – kelnių kostiumas arba sijonas su konservatyviais aksesuarais ir avalyne. Tikimasi, kad darbuotojai išlaikys aukštą išvaizdos standartą.

Verslo profesionalas

Ši apranga yra šiek tiek žemesnė nei dalykinė oficialioji, tačiau vis dar konservatyvi ir tradicinė. Verslo profesionalų aprangoje pradėsite pastebėti daugiau spalvų ir raštų lankstumo. Vyrai linkę dėvėti kostiumus ir kaklaraiščius su daugiau raštų ir spalvų, o moterys – kostiumą arba sijoną, viršutinę dalį ir švarką, derinamus su labiau pastebimais papuošalais, pavyzdžiui, stambiais laikrodžiais arba ryškiais elementais.

Verslo laisvalaikis

Tačiau jei jūsų darbuotojo vadove nurodyta, kad galite rengtis dalykiniais drabužiais, tai reiškia, kad neprivalote kasdien dėvėti kostiumą, batelius ir kojines. Tačiau vis tiek turėtumėte išlaikyti tam tikrą profesionalumo lygį, kad ir koks laisvas būtų aprangos kodas. Vyrai paprastai dėvi marškinėlius su sagomis, o moterys gali dėvėti sijonus, kelnes arba švarkelius su megztiniu ar švarkeliu. Darbuotojai gali laisviau rinktis papuošalus ir kitus aksesuarus.

Laisvalaikio

Tai mažiausiai oficialus drabužis, tačiau sudėtingiausia užtikrinti, kad vis tiek išlaikytumėte profesionalumo lygį. Drabužiai vis tiek turėtų būti išlyginti, tvarkingi ir tinkami jūsų darbo pobūdžiui. Vyrai gali vilkėti laisvalaikio kelnes ir švarko kelnaites su apykakle ir marškinėliais arba megztiniais su kaklu. Moterys gali laisvai dėvėti gražiai prigludusias palaidines ir palaidines, kelnes arba sijonus. Įdomūs raštai ir spalvos yra priimtini su laisvalaikio aprangos kodu.

Venkite daiktų, dėl kurių atrodote susiglamžę

Nepaisant to, kokia laisva yra jūsų darbo vietos apranga, nenorite ateiti į darbą atrodantys taip, lyg tą rytą būtumėte skubėję. Kiekvieną rytą skirkite laiko susitvarkyti. Jei vilkėsite susiraukšlėjusius ar purvinus drabužius, tai gali pakeisti žmonių nuomonę apie jus.

Profesionalumas ir patogumas

Jei jūsų biure nenustatytas aprangos kodas, vis tiek neturėtumėte dėvėti drabužių, kuriuos vilkėtumėte eidami sportuoti ar ilsėtis. Deja, tai reiškia, kad leginsus palikite namie. Visada reikėtų laikytis tam tikrų standartų. Pavyzdžiui, džinsai gali būti priimtinas drabužis neoficialioje darbo vietoje, tačiau jie turi būti geros būklės. Greičiausiai vertėtų laikytis atokiau nuo kelnių, kurios yra suplėšytos, suplyšusios ar nutrintos. Atsižvelgdami į tam tikrus profesinius standartus, darbuotojai, laikydamiesi laisvalaikio aprangos kodo darbe, gali atrodyti tvarkingai ir kartu išlikti patogūs.

Pirmą kartą pradėjus dirbti naujoje darbovietėje, geriau būti atsargesniems ir iš pradžių apsirengti pernelyg oficialiai, kol iki galo nesuprasite, koks yra aprangos kodas. Kol dėvite švarius, tvarkingus ir profesionalius drabužius, sunku suklysti, nepriklausomai nuo to, koks aprangos kodas galioja jūsų darbovietėje.

O ką turėčiau dėvėti dirbdamas namuose?

Tai tikrai priklauso nuo jūsų pareigų ir darbdavio. Apie tai, kaip apsirengti dirbant iš namų, turėtumėte susidaryti nuomonę pasidomėję, kaip apsirengę kiti kolegos, dirbantys tą patį darbą. Ar jūsų vadovas taip pat dirba iš namų? Kaip jis rengiasi? Jei ne, nepamirškite, kad prašyti informacijos savo vadovo nereikia gėdytis. Priešingai, tai parodys, kad jums rūpi būti integruotam į įmonės kultūrą.

Daugeliu atvejų rekomenduojama vengti pižamų ir pernelyg „atsipalaidavusių“ drabužių (marškinėlių, chalatų, apskritai naktinių drabužių), o jei tenka bendrauti su klientais, geriausia laikytis dalykinės aprangos, kurią aptarėme anksčiau straipsnyje. Programuotojams, biuro vadovams ir apskritai žmonėms, kuriems nereikia bendrauti su klientais, gali pakakti „laisvesnės“ aprangos.

Komentarai išjungti.